Öt bevált módszer - az ízületi fájdalmak enyhítésére!
Fájdalmas minden mozdulat, nem jó se állni, se ülni, se feküdni? Íme, öt bevált módszer az ízületi fájdalmak enyhítésére! Még mielőtt
10 természetes immunerősítő csodaszer

Az őszi-téli időszakban érdemes fokozottan odafigyelni az immunrendszer erősítésére, melynek hatékony működését nagymértékben befolyásolja a táplálkozás. Cikkünkben összegyűjtöttünk 10 olyan csodálatos élelmiszert, amely rendszeres fogyasztása nem csak a szervezet ellenálló képességét növeli, hanem akár a különféle fertőzésekkel és megbetegedésekkel szemben is hatékonyan felveszi a harcot.

 

Fokhagyma

A fokhagyma az egyik legismertebb csodaszer, amely szinte minden háztartásban megtalálható. Nem csak az immunrendszer erősítése szempontjából hasznos, hanem vírus-, gomba- és baktériumölő hatása is kiemelkedő. Rendszeres fogyasztása jó hatással van a szívre és az érrendszerre, és akár a daganatos betegségek kialakulása ellen is hatásos lehet. Számtalan módon fogyasztható, de leginkább nyersen éri el az egész szervezetre kiterjedő pozitív hatását!

               

Zöldpaprika

A zöldpaprika magas A- és C-vitamin tartalma erősíti az immunrendszert, így a szervezet ellenállóbb lesz a különböző fertőzésekkel szemben. Szentgyörgyi Albert, Nobel-díjas magyar tudós ebből a növényből vonta ki és dolgozta fel először a C-vitamint, amelyből többet tartalmaz mint ugyanannyi tömegű citrom. Antioxidáns hatása is igen jelentős, egyes kutatások szerint csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek, valamit egyes daganatos betegségek kialakulásának kockázatát is.

 

               

Grapefruit

A nagyméretű, lédús grépfrút a citrusfélék családjába tartozik, amely jellegzetes savanykás-kesernyés íze ellenére számos jótékony hatással bír. Pektin rostokat tartalmaz, ezért csökkenti a koleszterinszintet és a vérnyomást. Magas a C-vitamin és kálium tartalma, a magjából nyert olajat pedig a gyógyszeripar is hasznosítja, mivel vírus-, baktérium-, és gombaölő hatást tulajdonítanak neki. Emellett a grapefruitnak kiváló immunerősítő és antioxidáns hatása is van a benne található értékes flavonoidoknak köszönhetően.

 

Gyömbér

Az aromás gyömbér nem csak fűszer, hanem igazi gyógynövény is. Magas illóolaj tartalmának köszönhetően ez az ősi csodaszer kiváló görcsoldó és fájdalomcsillapító, valamint az emésztőrendszerre is jótékony hatással bír (ezért a méregtelenítő-lúgosító kúrák egyik kedvelt növénye). Az influenzás időszakban leginkább immunerősítő és gyulladáscsökkentő hatása miatt fogyasztják. A hagyományok szerint a gyömbér javítja a memóriát és fokozza szexuális képességet is.

 

Feketebodza

Számtalan recept ismert, ami a bodza felhasználását illeti - virágából és bogyós terméséből készülhet szörp, alkoholos ital, méz vagy ecet, de akár színezőanyag is. Kiemelkedő a vértisztító és hashajtó hatása, a belőle készült bor vagy ritka pálinka pedig hagyományos szíverősítő. Méregtelenítő tulajdonságának köszönhetően serkenti a vesék működését, magas vitamintartalmának köszönhetően pedig erősíti az immunrendszert, ezért sok betegség megelőzéséhez hozzájárul.

 

Gomba

Bár sokan inkább mellőzik az étrendjükből, a gomba fontos fehérjeforrás, és rendszeres fogyasztása hozzájárul az immunrendszer egészségének fenntartásához, valamint a szervezet természetes ellenálló képességének megőrzéséhez. Ásványi sókban gazdag (általában szelén, vas, kálium és a cink található benne), és a D-vitamin tartalma is jelentős. A benne található értékes anyagoknak köszönhetően védelmet nyújt egyes betegségekkel szemben, illetve elősegítheti a gyógyulást is. Antioxidáns hatása bizonyítottan kedvező hatással bír az egészségre.

 

Csipkebogyó

A csipkebogyó az egyik legismertebb C-vitamin forrás, amely fokozza a szervezet védekezőképességét és ellenállását a fertőzésekkel szemben. Népszerű természetes immunerősítő, amely sikeresen alkalmazható a meghűléses betegségek megelőzésére és kezelésére. Leginkább főzetet vagy teát készítenek belőle, de termését nyersen vagy lekvár formájában fogyasztva is hatásos csodaszer, hiszen nem csak erősíti a szervezetet, hanem antioxidáns hatásának köszönhetően védi a sejteket a környezeti ártalmaktól, és a zsíros ételek emésztését is elősegíti.

 

Búzacsíra

A búzacsíra a magvaknak csupán kis részét alkotja, tápértéke azonban igen kiemelkedő. Magas vitamin- (E-vitamin, folsav és B-vitaminok) és ásványi anyag (foszfor, kálium, magnézium és cink) tartalmának köszönhetően hozzájárul a daganatos, valamint a szív- és érrendszeri betegségek megelőzéséhez. Könnyíti az emésztési folyamatokat, és kiemelkedő szerepet játszik a csontok épségének megőrzésében. Jelentős mennyiségben tartalmazza az összes aminosavat, illetve kiváló forrása a többszörösen telítetlen, jótékony hatású növényi zsírsavaknak is.

 

Spenót

A spenót az egyik legegészségesebb és legkönnyebben elkészíthető zöldség, amely nagy mennyiségben tartalmaz vasat, B-vitamint és folsavat. Rostokban és antioxidánsokban gazdag, a benne található értékes anyagoknak köszönhetően pedig csökkenteni a vércukorszintet és a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát. A keringési zavarok megelőzésére és enyhítésére is hatásosan alkalmazható. A lúgosító diétákban is fontos szerephez jut - elősegíti a szervezet méregtelenítését.

 

Zöld tea

A zöld tea összetevői bizonyítottan hozzájárulnak a szervezet egészségéhez és vitalitásához. Fogyasztása számos kedvező élettani hatással bír, amelyek közül a legtöbb már tudományosan is bizonyított tény. Az immunrendszer erősítése mellett segít a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében, valamint a hosszú évek tapasztalatai a rákmegelőző hatását is megerősítik. Számos vitamin (C-, B2-, D- és K-vitamin), ásványi anyag (fluorid, alumínium és réz) és illóanyag található benne, a növényi eredetű polifenolok (antioxidáns hatású kémiai anyagok) pedig fontos szerepet játszanak a szervezet méregtelenítésében.

 

Forrás: www.csaladvilag.hu